کد حباب و قلب


سفارش تبلیغ
صبا ویژن

القدس لنا




      

 

 

 

چرا خداوند دست به آفرینش موجودات و انسان زده است؟

اگر شخصی توان ساخت رباط یا عروسک را داشت، و آن را ساخت و عروسک و رباط قدرت تکلّم و صحبت کردن را پیدا کند و از صاحب خود سؤال کند، چرا مرا به وجود آورده و خلق کردی؟

   سازنده ربات و عروسک چه جوابی به او خواهد داد!

   جواب می دهد، عروسک شما از اوّل چیز خاصّ و با ارزشی نبودی. پارچه، کارتون، چسب و ابری بیش نبودی و هیچ جایگاه و ارزشی نداشتی، من سازنده به شما ارزش دادم و شما را به وجود آوردم که عروسک شده ای.

   همین سؤال را ما انسان ها از خداوند بپرسیم، خداوند در جواب می فرماید:

   انسان ها شما هیچ ارزش و جایگاهی نداشتید شما گل بد بو بودید(1) من به شما ارزش و شخصیّت دادم، و حتّی شما را خلیفه ی خود بر روی زمین قرار دادم و ملائکه را امر به سجده بر شما کردم و ابلیس یکی از مقرّبان درگاهم را به دلیل سجده نکردن بر شما از رحمت خود بیرون نمودم، نعمت های آسمانی و زمینی رامسخّر شما و بهشت را جایگاه و منزل شما قرار دادم تا با به کار بردن استعدادهایتان به آن داخل شوید، آیا با این همه جایگاه و ارزشمندی دوست نداشتید خلق شوید.

   بنابراین خداوند با آفرینش انسان و موجودات به آنها ارزش و جایگاه داد. تا به کمال برسند، و اگر آنها را خلق نمی کرد آیا این جایگاه و ارزش را داشتند و از این همه مواهب برخردار می شدند؟

 

1.قرآن کریم، سوره حجر، آیه 28.  




      

 

نوجوانی شهید علی حسینی

با اینکه ما خودمان به پول آدامس فروشی نیاز داشتیم، ولی گاهی اوقات علی اجازه نمی داد من یا خودش فروش کنیم. وقتی می دید بچّه ای از خودش فقیرتر است و وضع و حالش از ما بدتر است، او را جلو می فرستاد و می گفت:« تو برو و تو اون ماشین ، آدامس و شکلاتت را بفروش!» خودش کنار می ایستاد و نگاه می کرد. من از این کار علی خیلی خوشم می آمد. با اینکه علی آن موقع شاید کلاس دوّم یا سوّم ابتدایی بود، من همه کارهایش را بی برو برگرد قبول داشتم. می دانستم درست عمل می کند. ( به نقل از خواهر شهید علی حسینی، کتاب دا، ص51)




      

 

 

 

 

بردیا یکی از فرزندان کوروش، پادشاه سلسله هخامنشی است. او قبل از اینکه به حکومت هخامنشیان برسد، به قتل رسید. درباره ی چگونگی مرگ او داستان های مختلفی بیان شده است.

   یکی از مورّخین می نویسد:« از زشت ترین کارهای کمبوجیه، پادشا هخامنشی، از بین بردن برادرش بردیا بود. او پس از اینکه به حکومت رسید، عازم سرزمین مصر شد، ولی در مصر از روی حسادت به بردیا، از جهت اینکه بردیا مهارت عجیبی در کمان کشی داشت- به طوری که هیچ یک از پارسیان و نظامیان سپاه کمبوجیه از عهده ی این کار، همانند او بر نمی آمدند- اقدام به قتل وی کرد.»

   برخی نوشته اند:« وقتی بردیا به سوی پارس روانه شد، کمبوجیه در خواب چهره ی شخصی را دید که در لباس سفیر و فرستاده، به سوی او می آید و می گویدکه بردیا بر تخت شاهی نشسته است و با سرش آسمان را لمس می کند. به دنبال این خواب کمبوجیه وحشت زده شد که مبادا برادرش بردیا، او را به قتل برساند و حکومت را به دست بگیرد. پس یکی از سرداران خود را به نزد بردیا فرستاد. او مأمور کشتن بردیا بود. روزی پرکساسپ، مأمور و سردار کمبوجیه، بردیا را به شکار برد و در شکارگاه تیری را عمداٌ به خطا به سوی او پتاب کرد و او را از پای در آورد.»

   روایت دیگری نیز هست که قاتل بردیا او را بر لب دریای سرخ برد و او را به دریا افکند و بردیا در آب خفه شد.

   در مورد علل و انگیزه های قتل بردیا، ماد ها و روحانیون زرتشتی نیز بی تأثیر نبوده اند.آنان کهدر دربار کمبوجیه، خوابگذار و اداره کننده ی مراسم دینی بودند، از ساده لوحی و اختلالات روحی کمبوجیه استفاده کردند و او را تشویق به قتل برادر کردند. لذا به کمبوجیه گفتند:« غافل از یک واقعیّت نباش که بردیا، برادر کوچکتر تو، از محبوبیّت زیادی در نزدمردم برخوردار است و این احتمال خطرناک وجود دارد که وی در غیاب تو در زمان لشگرکشی به مصر، زمام امور را در دست گیرد و تو را از پادشاهی بر کنار کند. پس چاره ی کار در این است که بردیا را از سر راه خود برداری. بدین صورت بود که کمبوجیه تنها برادر خود را به قتل رساند تا به مطامع خود برسد.»(1)

 

   1.هخامنشیان؛ خدادادیان، اردشیر، مجموعه سوّم، صص56-60.




      

  1.نام یگانه دختر حضرت رسول( صلّی الله علیه و آله و سلّم) چیست؟

2. فاطمه یعنی چه؟

3.نام پدر و مادر گرامی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) چیست؟

4.پیامبر( صلّی الله علیه و آله و سلّم) در مورد شادی و ناراحتی حضرت فاطمه( سلام الله غلیها) چه فرموده است؟

5.نام سبزی حضرت فاطمه( سلام الله علیها) چیست؟

 

پاسخ ها:

1.فاطمه( سلام الله علیها)

2.بریده شده از بدی ها

3.نام پدر، حضرت محمّد( صلّی الله علیه و آله و سلّم) و نام مادر: حضرت خدیجه(سلام الله علیها)

4.فاطمه پاره ی تن من است. هر کس او را شاد گرداند مرا شاد کرده است و هر کس او را آزرده خاطر کند مرا آزرده خاطر کرده است. فاطمه عزیز ترین مردم نزد من است.

5.خرفه

 




      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ حکم زناکار محصنه خیلی شدیده؟ واقعا اون کسانی که مرتکبش شدند از عواقب و حکم اون خبر دارن؟

+ یه چیزی برام سواله که چرا بد حجابی خانم ها در شهر قم تازگی ها زیاد شده؟

+ التماس دعا.

+ زائرین اربعین حسینی.

+ سلام علیکم دوستان عزیز.

+ سلام هر کاری می کنم نمی تونم تلفن همراهم را در پیام پارسی یار فعّال کنم؟ وقتی شماره همراهم را می نویسم گزینه ذخیره را می زنم می نویسه که مشکل در فعال سازی است و هزینه ی آن را هم از اعتبار کم نمی کند! کمک کنید!!!